Archive | november 2015

Tráviaci systém

toto 1

Najčastejšie sa tráviacich ťažkostí môžeme zbaviť pomocou zmien životného štýlu.

Symptómy :

  • Nadúvanie, zápcha alebo hnačka
  • Pocit tlaku a plnosti
  • Nevoľnosť, vracanie, nechutenstvo
  • Pálenie záhy, nafúknuté brucho

Príčiny gastrointestinálnych porúch môžu byť rozmanité-infekcia, alergie, otrava potravinami, nedostatok tráviacich enzýmov, nedostatok alebo nadbytok žalúdočnej kyseliny, zápalové, hnilobné a kvasné procesy, prípadne aj rozmanité zhubné aj nezhubné nádorové procesy v tejto oblasti.

Terapia :

Musíme zmeniť stravovacie návyky. Zdravá strava za niekoľko dní zabezpečí dostatočnú produkciu žalúdočnej kyseliny, ako aj zzvýšenp peristaltiku (pohyb čriev) a rýchlejšiu pasáž čriev.

Zdravá strava povzbudí črevá k zvýšenej činnosti a odstráni zápchu.

Treba si dať pozor na produkty zo svetlej múky, sladkosti a mastné mäsité jedlá.

Strava s vysokým obsahom vlákniny zabezpečuje rýchlejšiu pasáž čriev a odstraňuje zápchu. Vhodné sú všetky druhy zeleniny a ovocia s vysokým obsahom vody.

Tipy a rady :

  • Jedzme častejšie a menšie porcie
  • Vyhýbajme sa problematickým jedlám
  • Udržiavajme si zdravú hmotnosť
  • Na jedlo si vyhraďme dostatočný čas
  • Cvičme!

Kuchynské liečivá :

  • Aníz
  • Citrón
  • Horké pivo
  • Jablčný ocot
  • Mätový čaj
  • Med
  • Rasca
  • Semená fenikla
  • Rumančekový čaj
  • Semená kôpra
  • Sóda
  • Zázvor

Použitá literatúra : Klaus Oberbeil, Christiane Lentzová · Vydavateľstvo: Fortuna Print, 2001 Ovocie a zelenina ako liek

Menštruačné poruchy

2

Symptómy :

Prisilné alebo prislabé krvácanie, krvácanie medzi menštruáciami, zriedkavá alebo častá menštruácia, bolestivá menštruácia, bolesti hlavy, depresie, podráždenosť, slabosť, bolesti v podbruší

Charakteristika :

Poruchy menštruačného krvácania, bolesti

Častou príčinou menštruačných ťažkostí sú hormonálne poruchy, Prisilné krvácanie spôsobujú zápaly, myómy, ale aj vysoký krvný tlak. Znížená funkcia vaječníkov vyvoláva nielen predĺžený alebo skrátený menštruačný cyklus, prípadne aj úplne vynechávanie menštruácie.

Výkyvy hormonálneho systému môžeme upraviť prívodom živín do žliaz. Dôležitú úlohu pritom hrajú vitamín B6, vitamín C a vitamíny skupiny B.

Výskumy ukázali, že konzumácia jedál bohatých na omega 3-mastné kyseliny, vápnik a vitamíny B6 zmierňujú PMS súvisiace s náladou.

Konzumácia jedál bohatých na vitamín B3 zmierňuje kŕče.

Rady a tipy :

Myóm je nezhubné nádorové ochorenie žien, na ktoré tradiční ľudoví liečitelia odporúčajú sedacie kúpele z rebríčka. Súčasťou čaju je aj pitie čaju z alchemilky, ktoré striedame s čajmi, ktoré prečisťujú krv.

Čajovú zmes na vyvolanie menštruácie pripravíme z rovnakých dielov vňate pamajorány, lastovičníka, rebríčka, alchemilky a petržlenu. Čaj sa pije niekoľko dní.

Čaj na zosilnenie menštruácie pripravíme z rovnakých dielov vňate ruty, ľubovníka, rebríčka a rozmarínu. Do čaju pridáme lyžicu arnikovej tinktúry. Pijeme 2-3 krát denne počas menštruácie.

Čajovú zmes proti bolestivej menštruácií pripravíme z rovnakých dielov alchemilky, hluchavky, dúšky, rebríčka, kvety nechtíka a listu ruty.

PMS-na uvoľnenie napätia pripravíme čaj z dvoch dielov koreňa alebo listu púpavy a jedného diela vňate medovky. Do hotového čaju pridáme lyžicu valeriánovej tinktúry a pijeme 2-3 krát denne.

Kuchynské liečivá :

  • Ďumbier
  • Ďumbierový olej
  • Huby šitake
  • Kapustovitá zelenina
  • Klinčeky
  • Olivový olej
  • Rozmarínový čaj
  • Ryby z konzervy
  • Semená fenikla
  • Škorica
  • Špenát
  • Ovsené vločky

Použitá literatúra : Klaus Oberbeil, Christiane Lentzová · Vydavateľstvo: Fortuna Print, 2001 Ovocie a zelenina ako liek

Ženské problémy

1

Symptómy :

  • Bolestivá, silná alebo slabá menštruácia
  • V klimaktériu (prechod) návaly horúčavy, prudké potenie, závraty, búšenie srdca, podráždenosť, depresie
  • Znížené libido, zadržiavanie moču

Charakteristika :

  • Poruchy menštruačného krvácania, klimakterické problémy, hormonálne poruchy, vegetatívne poruchy, stavy slabosti…

Terapia :

Pri bolesti v podbruší pomáha teplo. Vyhýbajme sa stresovým situáciám a nadmernej námahe. Dostatok pohybu na čerstvom vzduchu napomáha k pravidelnej menštruácií.

Pomôcť môže strava bohatá na draslík s nízkym obsahom bielkovín a soli.(Avokádo, brokolica, kapusta, zeler, špargľa, zemiaky a pod…)

Na zlepšenie krvného obrazu pacientiek treba zabezpečiť dostatočný prísun Vitamínu B6.

Pri menštruačných ťažkostiach môže pomôcť aj strava s vitamínom E a C.

Kuchynské liečivá :

  • Ďumbier
  • Ďumbierový olej
  • Huby šitake
  • Kapustovitá zelenina
  • Klinčeky
  • Olivový olej
  • Rozmarínový čaj
  • Ryby z konzervy
  • Semená fenikla
  • Škorica
  • Špenát
  • Ovsené vločky

Použitá literatúra : Klaus Oberbeil, Christiane Lentzová · Vydavateľstvo: Fortuna Print, 2001 Ovocie a zelenina ako liek